Höstväder och pensionärsmat...

Huvva idag känns det verkligen att hösten ligger i luften. Nästan så att jag tror det fina vädret höll i sig bara för att jag skulle få en fin födelsedag och nu när den är förbi då kan det minsann släppas på höstvindar och ösregn. Slogs idag av den hemska tanken att snart får man väl sätta på vinterdäck också... och det är bara tre månader till jul... Men tänker man tillbaka tre månader, till midsommar, så inser man snabbt att tre månader är rätt så långt ändå. Det är konstigt det där, jag tycker tiden går bara fortare och fortare ju äldre man blir, fast ändå inte om man tänker tillbaka. Nya vinterdäck måste jag inhandla också, tänk om man kunde slippa bilskrället och bara zappa sig till önskad plats, hade definitivt varit billigare och mindre bekymmersamt. Tycker min bil inte gör annat än att krångla och kosta pengar, himla tur att man har en sambo som gillar att mecka bil så blir det i alla fall lite billigare.

Ikväll så ska det ätas kroppkakor och bacon, vete tusan vad som flög i mig men fick ett infall att jag var sugen på det. Av någon outtgrundlig anledning associerar jag det med pensionärer och har inte ätit det på gud vet hur länge, men är uppväxt med det och diverse andra mystiska maträtter såsom blodbröd med fläsk, blodpannkaka, köttsoppa med klimp m.m m.m listan kan göras lång. Ugnsgrillad älgtunga på knäckebröd hör väl kanske inte heller till vanligheterna...

Just nu så är det ganska lugnt på barnfronten, har till viss del ersatt mitt baby saks letande med att kolla runt efter maine coon uppfödare. Den dagen vovven är borta ska familjen nämligen utökas med en "liten" maine coon som skall forma grunden till mitt framtida katteri. Tror nog att min torka på bebisfronten har att göra med fröken röds besök och misstänker att jag snart är igång igen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud så gott! Det har jag inte ätit på flera ÅR! Mums är det i alla fall:) köper du färdiga eller gör du själv? Vi testade att göra själva för en massa år sen och det var kanongott!

Kram Jam o Spinn

2009-09-22 @ 22:34:40
URL: http://www.metrobloggen.se/virrmaja
Postat av: barnlangtan

Det var verkligen SUPER gott! Var lite orolig att jag inte skulle gilla det längre haha, men det var precis som jag mindes det, om inte bättre! Var en sån där lat sak så jag köpte färdiga, men de var verkligen jättegoda ändå. Ska i ärlighetens namn erkänna att jag har inte den blekaste hur man gör kropp kakor...

2009-09-22 @ 22:59:44
URL: http://barnlangtan.webblogg.se/
Postat av: Erika

kroppkakor äter dom i min släkt oxå, alla utom jag :-)

dom katterna e inte lite fiiiina..startar du uppfödning så kan ja bli fodervärd ;-)

2009-09-23 @ 11:09:49
URL: http://trimi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0