En liten uppdatering...

Tänkte ju försöka hålla den här bloggen relativt anonym tills vidare, men måste väl avslöja att jag är under 24 för att kunna ge er en uppdatering ;) Ringde i alla fall även till ungdomsmottagningen idag mitt i all förtvivlan. Var så skönt att äntligen få prata med någon som tog mig på allvar, även om hon klargjorde att jag var i äldsta laget och dom inte hade så mycket att göra med planerade graviditeter där haha. Hon förklarade väldigt noga varför vissa blöder och varför lättare blödningar utan någon som helst smärta inte är att förknippa med missfall, utan kan mycket väl vara ett embryo som bäddar in sig för fullt därinne.

Hon rådde mig även att kontakta mödravårdscentralen nu då det kan vara upp till två veckors väntetid för att få en tid, och jag kommer i såna fall redan kommit in i v8. Hon trodde även att jag via dom skulle kunna få en undersökning och vaginalt ultraljud tidigare i och med min blödning.

Nu till ett annat skrämmande faktum. Hon frågade vart det var jag ringt tidigare idag och jag förklarade att jag fått numret då jag ringt gyn men inte riktigt uppfattat vart det gick. Läste upp numret för henne varpå hon säger: -"Men det numret är ju till abortmottagningen" Snacka om att jag tappade hakan totalt. Kan ju förklara varför barnmorskan ifråga inte alls förstod varför jag propsade på en undersökning...

Avslutade samtalet med en inbjudan till deras "ung mamma grupp", dock med varningen att det är nog mest folk i 17-20 års åldern hehe. Kan nog tänka mig att gå dit ändå, bara för att kolla in vad det är för folk. Fick också numret till mvc av henne, men deras telefontid för dagen var tyvär slut så måste försöka smita undan en stund på jobbet imorgon och ringa det där samtalet. Får hoppas att det inte blir alltför svårt 0.o

Nu ikväll konstaterade jag också att en bh som införskaffades för två veckor sedan minsann blivit för liten, och brösten ömmar som bara den. Hade en mjölktrampande katt på dom för en stund sedan- AJ! Så känner mig för tillfället relativt lugn och hoppfull...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0