Äsch nu ger jag upp...

Har suttit här en bra stund och pulat med en snyggare layout men snart har jag slitit bort all hår på huvudet för att få det att fungera så nu lägger jag ner det för idag. Det kommer en snyggare layout så småningom men just nu känns det tyvär rätt så avlägset, trist att man inte är duktigare än vad man är på html.

Har vunnit ett par auktioner till, jisses vad det kommer dimpa ner paket här hemma i nästa vecka. Men vad sjutton, har suttit och budat tio kronor och lyckats ta hem dom så jag är mer än nöjd. Kläder kan man väl inte få för mycket av? hehe...

Är totalt super förälskad i velour brallor och har vunnit två par, blev visst ett par jogging brallor också o.O 

          

Sen så lyckades jag buda hem diverse bodys för fyndpriser. Särskilt nöjd är jag för den med tre bodys, den vann jag med ett bud på en krona, det är ju nästan skrattretande.

                             

Nu måste jag ju dock försöka hejda min shoppingiver lite känner jag haha. Annars kommer jag ju fullkomligt drunkna i kläder innan det är dags. Tänkte ge mig på att kolla på lite andra saker istället, mobil till säng och vagn osv. Har försökt hitta en lista på vad det är man behöver inför födseln, men har inte hittat någon bra lista, så om någon har ett bra tips får ni gärna tjoa till. Slår vad om att det kommer dröja jättelänge innan jag blir gravid eftersom det just nu är det enda som maler runt i mitt huvud, men det sägs ju att sånt inte har någon effekt så vi får ju hoppas på det. Men man har ju hört en hel del historier om människor som försökt i flera år utan framgång, och sen när de ska adoptera så blir de hux flux gravida.

En kompis är beräknad till 15/9 så nu är det inte långt kvar för dom! Har kollat runt lite efter någon fin present till dom, vill gärna ge något speciellt och som inte är kläder/gosedjur. Har fått för mig att det är de vanligaste presenterna. Är väldigt förtjust i Lundmyr of Swedens (www.lundmyr.com/) kollektion, så funderar på en "gullunge" napp, men vi får se vad det blir. Om någon har några bra tips så får ni gärna komma med dom!

Nu är det snart dags att hoppa i säng, har tre dagars välbehövd ledighet framför mig som är väääääldigt välkommet efter en idiotisk jobbarperiod på tio dagar i raken. Men är man timanställd så är man, då tar man helst alla pass man kan få, för man vet aldrig när man är behövd. Idag ringde dock min ena chef och erbjöd mig ett vikariat på tre veckor så det var skönt.

Imorgon blir det kräftskiva med svåger och hans fru, har längtat efter kräftor. Är en stor skaldjursfantast så det blir riktig frossa vill jag lova. Har dock (ja jag vet jag är lite knäpp haha) funderat på hur jag lite snyggt ska undvika att dricka vin eller dylikt till, har bara fått för mig att jag inte vill för att det finns ju faktiskt en liten mikroskopisk chans att det har tagit sig på denna ägglossningen. Väldigt galet egentligen att man ska behöva ha förklaringar till att inte dricka, men vill inte att de ska slå på bebis radarn och förstå att vi försöker. Hmm får nog fundera lite på det där tror jag....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0