Blottar varning på mig...

Sitter och funderar på hur jag ska formulera det här inlägget utan att framstå som en total idiot haha. Vete sjutton om det överhuvudtaget är möjligt, men situationen var så skrattretande så jag kunde inte låta bli att dela med mig... Sambon har gått och lagt sig tidigt då han jobbar två skift och denna veckan är tidiga veckan, vilket innebär att han är en mindre social varelse som går och lägger sig vid åtta halv nio och går upp vid fyra på morgonen. Själv har jag tagit en dusch för att sedan njuta av lite egen tid. Sitter därför och koller på true blood på min dator, eller nja sitter och sitter, snarare ligger i soffan... dessutom halvt iordninggjord för natten, dvs naken och inkurad i ett täcke med en katt i famnen!

Någonstans i mitten av ett avsnitt blir jag galet sugen på choklad, ligger sedan och tittar halvt fokuserat på resten av avsnittet eftersom mina tankar surrat in på choklad som ett galet mantra som fastnat på repeat. Kommer sedan på att visst sjutton hade jag en halv japp liggandes i sambons bil, velar i ungefär två sekunder om jag ska orka dra på mig någonting för att springa fem meter utanför dörren, ut till bilen och hämta upp den eftertraktade chokladbiten.  Efter kort överläggning bestämmer jag mig för att vad tusan, det är kolmörkt ute och chansen för att det kommer en bil är så pass minimal att det inte är värt mödan att ta mig uppför trappan och smyga in i sovrummet för att hämta kläder dessutom med risken att väcka sambon... Sagt och gjort så gör jag en galen rusning ut till bilen, iklädd... gympaskor och gympaskor endast. Nu kom det förvisso inga bilar phew, så långt gick det ju bra. MEN när jag haffat chokladbiten och laddar för tjurrusningen in igen så öppnar himlen sig och det fullkomligt vräker ner regn, tänkte snabbt jippie nu halkar jag väl i gräset och blir liggande där med brutet ben spritt språngande naken hela natten, men det var ju bara att pinna på och försöka vara så stadig på fötterna som möjligt haha. Lyckades ta mig in, dyngsur förvisso men hel och med den efterlängtade chokladen i handen. 30 sekunder senare har det slutat regna, tror någon däruppe skrattar gott åt mig för tillfället....

Men nu sitter jag i alla fall här nöjd som ett barn med en rykande te mugg i ena handen och redo att sätta tänderna i min japp :)

Ps. Tilläggas bör att jag bor mitt ute i ingenstans med åkrar som grannar hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0