Herregud vilken lång dag...

Har haft folk här precis hela dagen också så har inte hunnit sätta mig och blogga precis. Sambon och en kompis skulle nämligen hugga ner massa träd på vår tomt, så jag vaknade klockan halv nio imorse av en vrål skällande hund, vår gäst hade då anlänt så det var bara att hoppa up ur sängen glad i hågen och sätta på kaffe och servera frukost. Sedan gick grabbarna ut och jobbade medan jag höll på här inne. 
                                      
         

Slängde igång en tvätt, vek in tvätt, åkte och handlade m.m. Sedan var det dags för lunch, måste ju bjuda de ihärdiga arbetsmyrorna på något gott så jag ställer mig och gör en sallad med färsk pasta och kräftstjärtar, ignorera kladden som jag tydligen lyckats göra på bänken innan jag tog bilden haha. 

 

Efter det var det ju bara att ta itu med berget med disk som jag lyckats skapa, och så sätta på kaffe så klart. Till kaffet så bjöds på ambrosiakaka, ballerina kex och maryland cookies, hur dom nu lyckades få i sig det också efter den där bjässe salladen... o.O Hux flux var klockan fyra på eftermiddagen och jag har ingen aning om vart dagen tagit vägen. Gick ut och hjälpte till att kratta ihop grenar och spill i en timme, och sen in igen och börja med kvällsmat suck. Som tur är kom flickvännen till den hjälpsamma kompisen och gav mig ett handtag med att skala morötter och potatis. Bjöd på kantarellgryta och potatis, vilket var mycket uppskattat, helt renslickade formar haha. Sen blev det filmkväll och massa prat, super härlig kväll verkligen, men ack så trött jag är!! Älskar dock att laga mat och fixa, och är det sen dessutom uppskattat och man får beröm är det ju ännu roligare så jag har haft en super härlig dag, även om det har varit fullt upp. Imorgon är det dessvärre jobb blah så bäst att man hoppar i säng nu innan man är helt zombifierad.

Har ju dessutom redan hunnit få min nya header, och skulle så gärna sätta mig och pussla ihop det redan ikväll, men det får nog tyvär vänta med ny layout till imorgon. Men den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge som det så fint heter. SUPERFIN blev den i alla fall, precis som jag trodde. Kan knappt vänta tills ni får se den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0