Herrejävlar... Kan det verkligen vara ett plus?

Ojojoj vet knappt vad jag ska tro. Är ju idag på bim +4 och mensaskrället skulle ju ha kommit, men inte synts till. När sambon skulle ner till apoteket för att köpa kortisonsalva till sina eksem bad jag honom köpa med ett grav test också. Hade inte bestämt om jag skulle ta det idag eller vänta några dagar till, har ju trots allt redan avverkat tre test o.O Meeeen...när testet väl fanns hemma sen så kunde jag ju verkligen inte låta bli (dålig karaktär-ja hehe)

Men inte blev jag någe klokare på det, visade ju ett yttepytte super svagt någonting som kanske eventuellt skulle kunnat vara antydan till ett streck, vafaaaaan är det liksom. Bad sambon kolla på det, han sa först neeh men där är ingenting, förklarade då vart jag tyckte att jag såg det, å så säger jooo men där kanske kan vara någonting ändå, men tror du inte bara det är skuggan av den där guckan som ska bli färgat om det är positivt. Hmpf försökte förklara att den syns ju inte om den inte reagerar av någonting, men det gick ju sådär. Han skulle nog behöva ett stort fett övertydligt plus för att bli övertygad.

Så eftersom han var föga behjälplig ringde jag halvt hysteriskt en kompis, en av få som vet om våra bebisplaner och fråga om hon kunde slå ett öga på det också. Sa till henne att inte säga att hon såg ett streck om hon verkligen inte tyckte att hon gjorde det. Kort därefter utbröt hysteri och gapskratt för hon tyckte minsann att det var ett streck där hon med. Svagt, men ändock ett streck.

Hon ringde även och dubbelkolla med sin kompis som är barnmorska och denna intygade också att oavsett hur svagt strecket är så är det ett streck så är det haha.

Så super omtumlad och darrig på handen är man nu och försöker tänka som en normal person men tror jag har glömt bort hur det gjordes redan. Om, OM det nu är en liten plutt därinne så skulle han/hon kolla ut någon gång i slutet av maj enligt räknaren på familjeliv:


http://www.familjeliv.se/Vantar_barn/Kalender/graviditetsutrakning.php?calctype=mens&year=2009&month=08&day=17&cyclediff=0&luteal=0&calculate=Ber%E4kna

Hmm vågar nog inte hoppas riktigt än ska jag säga, men vi får la ta ett nytt test efter helgen och hoppas på att det visar starkare plus så sambon kan bli övertygad också, jag med för den delen haha. Det blir i alla fall en vit helg i helgen, födelsedag till trots!


Kommentarer
Postat av: Erika

Åhhhh..Gratulerar lite smått :-)

2009-09-16 @ 21:02:00
URL: http://trimi.blogg.se/
Postat av: du vet vem

llllllllllllllllööööööööööööööööööööööööööööööövvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvveeeeeeeeeeeeeeeeeeeee uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu och lova mig inte namnet ture =)

2009-09-16 @ 23:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0