Nu är det fredagsmyyyys....

Vilken dag! Har spenderat mest hela dagen utomhus tycker jag. Började bra med pannkaksfrukost ute i skogen, jag kan ju dock villigt erkänna att jag var så där måttligt road av att leta svamp idag. Gick mest och strosade och njöt av att vara ute i friska luften. Sambon blev inte nöjd med vår skörd dock så han och vovven gick en runda till med svärfar sen fram emot eftermiddagen. Skulle tro att min utlovade  kantarellgryta är det som lockar innerst inne hehe.

         

Efter det blev det en sväng till en kompis för att hjälpa henne med hennes dator, vilket i och för sig gick mindre bra men var ack så trevligt ändå. Sen var det dags för en tur ut till medryttar hästen för första gången på tre veckor. Har den stora lyckan att rida en smågalen bortskämd femåring efter Rubinrot, som varit bortskickad på bootcamp i 3 veckor så jag har haft ett litet uppehåll. Att man är en "unghäst" med väldans massa nerver är väl sin sak, men när dom nerverna sitter inuti en klumpeduns på 175cm, som dessutom har noll koll på vart han sätter sina fötter när han bockar och stegrar och håller på, är det inte annat än att man har lite respekt. Var därför lite halvt road av tanken på att rida ut idag, då dessa så kallade uteritter brukar sluta i en massa hoppande av och på hästen för min del, då han stirrar upp sig för något blir han i det närmaste oregerlig och avsittning och ledning är enda alternativet. Dessutom har jag ju inte suttit på honom på tre veckor, men tänkte att han hade ju faktiskt varit på boot camp hos tränare tre veckor nu så vad sjutton, kan la vara värt ett försök, vädret var ju så underbart så harva på ridbanan kändes mindre lockande. Och vilken uteritt det blev, helt underbar tur i skogen på strax över timmen, och klumpedunsen var riktigt väluppfostrad <3. Blev förvisso en avhoppning på ett ställe där vägen var tvär dränkt i vatten, han är en sån där fjolla som är rädd för att bli våt om fossingarna förstår ni, men de kan jag leva med. Super glad och nöjd åkte jag från stallet med ett stort leende på läpparna. 

Bestämde mig sedan för att vi minsann skulle kompensera hurtigbulle fasonerna med pizza kväll ikväll. Så nu ligger man nerbäddad i soffan framför simpsons, vilket jag för övrigt hatar och därför knapprar runt på datorn i stället, och har en J***a träningsvärk i armar, mage, rumpa, lår ja till och med i en tå hur jag nu har lyckats med det.... Himla tur att man inte har ägglossning i helgen för här blir banne mig inget fredagsmys i den bemärkelsen.


Kommentarer
Postat av: Erika

ha ha ha..skönt för din kropp att du inte hade ägglossning :-)

2009-09-12 @ 00:18:01
URL: http://trimi.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Tassar förbi o önskar en überskön helg!



Kram

2009-09-12 @ 08:42:58
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: barnlangtan

Haha ja verkligen Erika!



Detsamma till dig Ulrika!!

2009-09-13 @ 00:19:30
URL: http://barnlangtan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0