Sjuka drömmar och ösregn....

De senaste två dagarna har jag drömt helt galna drömmar. Vaknar först halvt hysterisk för att sedan inse att det var en dröm och skaka på huvudet och le lite lätt åt min galna fantasi. Igår drömde jag att jag först och främst passade någon rikemans hus som var larmat upp till tänderna och jag skulle inte släppa in någon. Helt plötsligt kommer det en karl och ringer på dörren och jag försöker förklara genom dörren att jag inte kan släppa in någon för herrn i huset inte är hemma. Någon sekund senare så låses dörren upp och en hel drös med folk trillar in och börjar vandra ut ur huset fullt med saker i händerna. En kvinna som var med i det gänget synar mig uppifrån och ner sen dumpar hon över en famn med kläder till mig och säger att de ser ut  att passa mig och jag skulle ta dom. Sen skiftas "bilden" så där snyggt som det bara kan göra i drömmar utan att man blir förvirrad. Nu var jag helt plötsligt i mitt hem och  svågerns sambo kom över en sväng och medan vi fikar så kommer det fram att svågern vart otrogen och de skulle nu separera. Sedan börjar det även här trilla in folk, men denna gången personer som jag känner, och som kommit över för att de skall ha ett överraskningsparty för mig. Paketen börjar trilla in och i hälften av dem ligger bebis saker, trots att ingen av dem jag fick paketen av skulle veta om att vi försöker få barn... Kom också fram att allt det här som hänt när jag passade huset var iscensatt och att kläderna jag fått tryckt i famnen också var presenter.

Inatt var nästan ännu värre, då drömde jag att jag var gravid och att en kompis till mig och sambon la an på mig och föreslog partnerbyte, vilket gjorde mig topp tunnor rasande och jag ifrågasatte hans hjärnkontor. Då säger han att -"Jamen C har ju redan provat på det". Efter många om och men och diverse utpressningar och hot mot den här vännen kommer det fram att min sambo C, tydligen skulle ha fått till det med en vän till mig, som bor i norrland 110mil härifrån och aldrig har varit här och hälsat på överhuvudtaget haha. Sen var hon hux flux här nere och jag skulle konfrontera henne... Innan den drömmen hade jag dessutom haft en dröm där jag VAR harry potter och skulle slåss mot dementorer... ja jag säger då det. Ibland undrar man ju hur hjärnan producerar dessa underliga drömmar.

Idag ska jag försöka klämma in ett besök hos en kompis och hjälpa henne installera nytt modem, sen blir det eventuellt en sväng på stan för att titta regementets dag eller vad det var, sambon som vill dit. Ska hinna åka till affären en sväng och fixa kräftor och grejjer till ikväll med så ser ut som dagen har ett fullspäckat schema allaredan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0