Tröttare än trött och är spikmattan nya jesus?

Helt slut i kroppen idag. Jobbade först 7-14, sen in till stan, hämta svärmor, hjälpa henne handla, jag hittade en Crosstrainer på ica maxi för 850:- så handlade lite jag med ;P Blev lite färg till håret också då det ser ut som kriget med världens fulaste utväxt blä. Sen direkt till stallet, var la där vid fem tiden. Mocka, göra mat, ut i skogen och rida... Plötsligt var klockan nästan åtta, och inte hade jag ätit än heller. Mötte förövrigt också en älg i skogen så jag höll på att pissa ner mig, han var nog räddare än jag dock för han vände illa kvickt när han märkte oss. Strax innan älgen mötte vi någon idiotisk svampplockare som smög runt i buskarna i värsta militärandan. Antingen var han jäkligt otrevlig och sket i när vi ropande bad honom stå stilla, eller så fattade han helt enkelt inte svenska. Störigt var det i vilket fall då hästarna tyckte han var döläskig och steppade runt som två balettdansöser och frustade i riktig stridshäst stil hehe. Var hemma i hemmets lugn strax efter åtta, vrålhungrig, sambon hade gjort mat, puss på honom <3 Efter att jag fått mat i magen fick jag ny energi och ville montera min nya fina crosstrainer, bad då sambon hjälpa mig men nehedå då skulle han gå å sova, trökpelle, så nu sitter jag här som en riktig blondie med en beskrivning som jag fattar nada av och en sprillans ny superfin crosstrainer i massa bitar och diverse delar utspridda över vardagsrumsgolvet... Måste säga att min spikmatta låter tusen gånger mer lockande för tillfället haha, den ska ju tydligen, enligt vissa väldigt oidentifierade och obevisade källor, också kunna leda till viktnedgång. Läste världens diskussion i detta ämnet på familjeliv.se igår, och man kan ju inte annat än småle. Man skulle kunna tro att den där spikmattan är en materialiserad jesus som återuppstått och kommit tillbaka till världen för att frälsa oss från all ondo... Alla fall om man ska tro på alla dessa faaaaantastiska effekter den däringa mattan tydligen ska ha... hmpft säger jag, jag tror det stavas P L A C E B O effekt.... Men jag gillar min spikmatta ändå :)


Kommentarer
Postat av: Vimsan

Haha nu var jag tvungen att hoppa in igen:) Kom ju på då jag och en kusin mötte en Älg på en smal grusväg i häsingland.. Han skulle vara stor och stöddig jämt men jag kan garantera att han var LITEN då:) Men attan vad han kunde klättra i träd! Vips , sa det så satt han ett par meter upp i en gran utan grenar,haha jag fick som tjej stå ensam kvar och darra innan den tvärvände igen.

Kram Jam o Spinn

Ps: Idag blir det älg gryta:)

Ds

2009-09-22 @ 15:17:38
URL: http://www.metrobloggen.se/virrmaja
Postat av: barnlangtan

Haha ja den kanske man skulle testat istället. Tror pållen hade blivit desto värre att baxa upp =P Älggryta, fy vilket fusk! Tror det är dags att besöka far och fjäska till sig lite nyskördad älg!

2009-09-22 @ 22:58:00
URL: http://barnlangtan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0